Ústava SR je aj nie je legitímna

Ak ktorákoľvek parlamentná strana v prieskumoch vo volebnom období klesne pod hranicu 5 percent, nemá čo hľadať v parlamente. Za ľudí je už dlhšiu dobu mimoparlamentná strana (2,8 percenta). Takou je aj ĽSNS (3,8 percenta). Po parlamentných voľbách 2020 sú v Národnej Rade dva politické subjekty, z ktorých Za ľudí nemá čo hľadať vo vládnej koalícii a s ĽSNS nemajú čo hľadať v zákonodarnom zbore.
Ak ktorákoľvek koaličná vládna strana klesne pod hranicu 5 percent, výsledok prieskumu zakladá dôvod pre predčasné voľby, dôvod: Za ľudí ani ĽSNS nereprezentujú vôľu väčšinového voličstva. 




Volebné obdobie je technikália údajne na ochranu demokracie. Kecy! Tvrdenie, že ide o základné ľudské právo je LOŽ! To je akcesorické právo odvodené od základného pasívneho volebného práva (byť volený a zvolený). Poslanecký mandát je voličstvom prepožičaný na dobu štyroch rokov. Malo by ho byť možné odobrať ako vodičák (nie je základné právo).
Čl. 2 (1) Štátna moc pochádza od občanov, ktorí ju vykonávajú prostredníctvom svojich volených zástupcov alebo priamo.

Vôľa ľudu je nedemokraticky obmedzená volebným obdobím. Argument: Politická stabilita. Dôsledok: Slovensko je v sústavných ekonomicko-sociálnych sračkách, procese prehlbovania rozkladu a inštitucionálnej deštrukcie demokratického právneho štátu. Slovenko už nie je štandardnou parlamentnou demokraciou, bezprecedentná samoúčelná štvorkoalícia likviduje aj pojem vládna a parlamentná opozícia. Slovensko vstupuje do Chaosa.  

Ústava musí poznať inštitút skrátenia volebného obdobia, dôvod:
1. Strata legitimity časti zvolených poslancov viazaných na parlamentný politický subjekt pod hranicou zvoliteľnosti;
2. Ľudia musia mať právo nezostať v nevoľníckych sračkách s fatálnymi následkami.
Ústava by mala poznať inštitút straty volebného mandátu zvolených poslancov ak výsledky prieskumov vykazujú pozíciu zvolených zástupcov ľudu pod hranicou zvoliteľnosti.
Legitímne zvolená strana Za ľudí stratila svoju legitimitu v rámci vládnej štvorkoalície. ĽSNS stratila legitimitu byť opozičnou parlamentnou stranou. Oba politické subjekty stratili legitimitu byť parlamentnými stranami.
Volebné o prieskumy politických strán a hnutí sú v danom čase volebného obdobia orientačným „referendom“.

Problém legitimity slovenskej ÚstavyNebola schválená ľudovým referendom. Obsahuje „ochranné prvky“ (nepriestrelné volebné obdobie) o sebe a pre seba, dnes nezlučiteľné s reálnou vôľou ľudu, mimo vôľu ľudu, v konflikte a rozpore so základným aktívnym volebným právom.
Problém legitimity vládnej koalície: Koaličná vláda je vládou len pre seba, za seba a o sebe (nemecký výraz „an sich“). Vytvorila si vlastný antidemokratický systém vlastnej kruhovej obrany.
Slovensko potrebuje novú druhú Ústavu. Na ústavný zákon o skrátení volebného obdobia Heger-Matovičovej vlády zabudnite. Problém s akútne potrebným referendom nevyriešia ani Ficove dve otázky prezidentke. Farizeji, pologramotní nedovzdelanci, luhári,  referenda boja ako čerta. 



Ústava nebola prijatá a schválená ľudovým referendom. Slovensko potrebuje legitímnu ústavu
Aj v kontexte s členstvom v euro-transatlantických štruktúrach. Akútne potrebné je definovať pojem samostatnosť, zvrchovanosť  a suverenita Slovenska. Slovensko sa členstvom v EÚ stále viac stáva štát s obmedzenou suverenitou, ako súčasť Spojených štátov európskych. Kladiem otázku zmyslu oslobodenia sa od jarma ZSSR a zmyslu rozpadu Československa. Ak vašu (našu) ústavu ponecháte v rukách vašich volených zástupcov, takou nebude.

Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Stopa výpovedí zadržaných vedie na Ukrajinu a do USA

Predvolebné prieskumy prezidentských kandidátov

Nemali prežiť. Západ prepadá panike kvôli priznaniam preživších teroristov