Liberálna demokracia a Slovensko

Neexistuje liberálna či neliberálna demokracia, len demokracia. Tá so slobodou je alebo nie je. Slovensko je štandardná parlamentná zastupiteľská demokracia bez zavádzajúcich prívlastkov. S odkazom na slabý Čl. 93 Referendum ide o neautentickú demokraciu. Autentickou sa stane, ak bude v politickej praxi naplnený Čl. 2 (1) „Štátna moc pochádza od občanov, ktorí ju vykonávajú prostredníctvom svojich volených zástupcov alebo priamo“ v časti “priamo“. Obligatórne, fakultatívne referendum (právny účinok ústavného zákona) a plebiscit (názor ľudu bez právneho účinku) posilní participáciu ľudovej moci na vládnutí a zákonodarstve.

Ľudské práva delíme na prirodzené základné a akcesorické, odvodené od základných ako k nim doplnkové. K základným právam viaže sa prirodzené právo a akcesorickým pozitívne právo, majúce súvsťažnosť k prirodzeným základným právam, čím sa stávajú ústavne a bez zvyšku celospoločensky akceptovateľné, pričom mienim a odmietam nedemokratické "v demokracii menšina musí sa podriadiť väčšine". NIE! Ak každá menšina má požiadavky na svoje práva, a tie sú v súlade so základnými právami, musia jej byť priznané. Neplatí to pre práva osebe (an sich); odkaz na hypotézu: "Ľudia sa rodia rovní a dôstojní v právach." Hoops! Ide o základné práva. Teda, všetci ľudia (ľudské osoby spôsobilé na práva) sú si v reálne slobodnom a demokratickom politickom štátnom zriadení a právnom štáte len zo zákona. Osoby dočasne alebo trvale nespôsobilé na práva podliehajú osobitnému zaobchádzaniu tiež vždy len zo zákona. Základné práva a práva možno obmedziť na dobu nevyhnutne potrebnú a obmedzenú tiež len zákonom. Tam začína a končí všeobecná liberalizácia ľudských práv. 
Prirodzené základné práva sú artikulovane Listinou základných práv a slobôd, ktorá tvorí hmotné jadro ústavy; sú nemenné a nedotknuteľné. Pozitívne právo je výsada konsenzu parlamentu ako demokratického zákonodarcu. Právnický jazyk pozná pojem arbitrárne právo, čo znamená svojvôľu zákonodarcu v opore o nič. Také právo musí ale byť prijaté v súlade s Listinou a ústavou. Odobratie práva ústavnému súdu Slovenska posudzovať ústavné zákony s ústavou nemá oporu o nič.
Liberálna demokracia rozvinutá do krajností arbitrárnej individuácie a individualizácie práv, pričom úloha štátu má byť redukovaná len na ich ochranu, môže skončiť postavením všetkých proti všetkým a stanným právom. To je u mňa celé k diskusii o liberálnej demokracii. Mám ju za súčasť liberálnej ideológie, ktorá v právnom poriadku Slovenskej republiky nemá čo hľadať.
Sasku mám za libertariánsku s „čo najmenej štátu“ s individuálnou osobnou nezameniteľnou slobodou a zodpovednosťou za uchopenie a rozvinutie základných práv a slobôd. Sociálna demokracia je za silný štát. Kresťansko-demokratické politické subjekty nemajú nič spoločné s kresťanstvom, sú marketingová habaďúra na kresťansky veriace voličstvo. Voči kresťanstvu sú odpadlícke a heretické.
Progresívne Slovensko nie je ani liberálne ani progresívne ale pre demokratické štátne zriadenie a právny štát vnútorná bezpečnostná hrozba s génom liberálneho neofašizmu riadená „liberálno-demokratickým“ a proto neofašistickým transatlantickým zahraničím, vo veciach hodnotovej orientácie, genderovej ideológie EÚ ako diktatúry (dúhová agenda a Istanbulský dohovor) teda zvonka, v súbehu s politikárčiacimi a vplyvovými diverznými a subverznými „neziskovkami“ na báze „zahraničný agent“ miliardára „filantropa“ Sorosovej (syn Alex) Open Society Foundation („otvorená spoločnosť“) kam a komu?
Progresívne Slovensko je nebezpečné aj pre kresťanskú cirkev útokom na preambulu ústavy jeho filiálkou PS/Progresívni veriaci s.r.o, usilujúci o rozvrat kresťanstva na Slovensku rodovou ideológiou.  Ondrej Prostredník vyobcovaný ECAV svojou "vedeckou" Teológiou rodu odmieta prirodzenú antropologickú hetero normalitu aj podľa Genesis: „A stvoril Boh človeka na svoj obraz, na Boží obraz ho stvoril, ako muža a ženu ich stvoril.“ Ide o rozbíjanie (štiepenie) antropologickej konštanty (antropinum ako už ďalej nedeliteľná jednotka ľudskosti) ľudského genómu a jednoty dichotómie pohlavie-rod. Poslanec parlamentu:

Aby bolo ľudsko-právne jasno: Manželstvo ani registrované partnerstvo nie sú základné práva, základným právom nie je ani potrat. Osoby a skupiny LGBTI+++ nie sú ľudsko-právne definované menšiny ale odchýlky od sexuálnej heteronormy s výlučným právom na súkromie. Ich vzájomné vzťahy v spolužití upravuje notárske právo. Trans osoby majú právo na zdravotnú starostlivosť.
V záujme zmieru a ak kto chce „normalizácie“ (upokojenia) takmer totálne rozbitej a atomizovanej spoločnosti po atentáte na Roberta Fica, žiadam slovenskú vládu aby vo veci konala a nastolila spoločenský poriadok v súlade s Ústavou SR.
Slovenskej vláde a všetkým: Som systémový všeobecný nevolič od volieb Kisku a Čaputovej („dorazili ma“ Matovičov spolok plný zloby a nenávisti OĽaNO, agresivita Sasky a dvojtvárnosť Smeru a Hlasu doma a v zhraničí EÚ a USA vo vzťahu k Ukrajine). K volebným urnám vrátim sa až po ratifikácii nevyhnutne potrebnej novej druhej ústavy obligatórnym ľudovým referendom.

Vo veci zrušenia registrácie a zákazu činnosti Progresívneho Slovenska zmenu ústavy (Fico na Devíne) netreba, s odkazom na ústavný Čl. 1 odsek 1 „Slovensko sa neviaže na žiadnu ideológiu ani náboženstvo“ v časti ideológia. Jeden z piatich podnetov pre generálnu prokuratúru s podporou troch petícií:

Generálna prokuratúra je vo veci povinná konať na podnet i bez neho ex offo z ústavy a zákona o prokuratúre.

Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan

P.S. Bude ďalší atentát?









Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Stopa výpovedí zadržaných vedie na Ukrajinu a do USA

Predvolebné prieskumy prezidentských kandidátov

Nemali prežiť. Západ prepadá panike kvôli priznaniam preživších teroristov