K protestom pred národnou radou
Vôľa ľudu „ulica“ nie je politický
imperatív. Nemožno ňou odvolávať parlament, vládu ani prezidentku, prijímať ani
odmietať zákony, o ktorých národná rada práve rokuje.
Vôľa ľudu by bola legitímna v prípade platného referenda
(právna sila ústavného zákona). Slovensko je ale republika s legitimitou:
vláda, parlament prezidentka. Referendum je štvrtý prvok triády ako Mária vo
vzťahu k Trojici ako „štvrtá božská osoba“ čo je teologická heréza. Referendum
mení pomery rovnováhy v triáde vláda, parlament prezidentka a vnáša do
trojuholníka prvok, ktorý ho mení na štvorec...
Ústavný súd odobral ľudu legitimitu priamej kontroly moci a ľudového referenda s jeho
otázkou a odporúča zmenu ústavy legitimizáciou referenda o skrátení volebného
obdobia, čím a čo ústavný súd explicitne nezmienil, len naznačil: došlo by k
zmene definície charakteru Slovenska ako parlamentnej demokracie na priamu
demokraciu.
Navzdor tomu som presvedčený, že z pohľadu materiálneho jadra
ústavy (Čl. 93 Referendum) ústavný súd mal referendum povoliť ako legitímne v
súlade s platnou dikciou Ústavy.
Poznámka: Referendum je pre vládnu moc záväzné, plebiscit má len odporúčací charakter. Ústava pozná pojem referendum (nie plebiscit).
Verejný protest má silu plebiscitu; vysiela signál vládnej moci (prianie, vôľa ľudu). Čím viac ľudí "vonku" so zjednotenými požiadavkami, tým silnejšie signály...
Nedá sa poprieť, že dvojdňový protest pred Národnou radou môže mať vplyv na konsenzus politických koaličných klubov, ako plebiscit, ktorý vydesil Kollára a ostatných komplicov, ako hranica, za ktorú ísť nemožno... (nasledoval by nezastaviteľný hnev ľudu). Umierneným zákonom sa verejný prejav hnevu odoloží na neurčito...
Ibaže hnev príde.
Legitímnou je aj zmena ústavy doplňujúcim ústavným zákonom,
umožňujúcim ľudu skrátenie volebného obdobia a predčasné voľby, pretože
štvorročný mandát národnej rady nie je základné ľudské právo, je akcesorické
vôľou ľudu prepožičané právo, ktoré možno obmedziť (odňať) ako vodičák.
Nezávislú iniciatívu nezávislého poslanca Tarabu s následkom odmietnutia jeho
návrhu ústavného zákona mám za chybu a daň na účet Rokovacieho poriadku
a proti vôli takmer 600 tisíc petentov: § 96 (3) „Ak národná rada návrh zákona neschválila, nový návrh zákona v tej
istej veci možno podať najskôr o šesť mesiacov odo dňa neschválenia návrhu
zákona.“
Okrem toho vládna koalícia disponujúca bezprecedentnou až nedemokratickou
(antidemokratickou) ústavnou väčšinou, sama, svoj rybník, si nevypustí...
Slovensko prestalo byť právnym štátom a prestáva byť aj parlamentnou
demokraciou. Opozícia nemá šancu (zastupuje volebné menšiny).
Neústavná a nezákonná legislatíva porušuje základné ľudské práva
a slobody na bežiacom páse...
Mikasove vyhlášky ÚVZ sú právne neúčinné.
A teraz sa vráťte k perexu článku.
K protestom pred národnou radou: Nemajú zmysel. Parlament a vláda
ich „ustoja“. Tak ako predošlé odvolávačky, Mikulec prežije aj druhú. Ak chcú
protestné zhromaždenia byť a pokračovať, žiadam dodržiavanie pravidiel zo
zákona o práve na verejné zhromaždenie a protesty (organizačné
zabezpečenie, moderovanie, nenásilie).
Neprajem si ani len náznak prítomnosti politického parlamentného a mimo
parlamentného spektra! Mám to za politickú príživu! Toto je ľudový a občiansky
protest. Nie kampaň politických strán ani pokus o zmŕtvychvstanie
ĽSNS, SNS a ďalších pseudo vlastencov a quasi národovcov!
Tvrdenie, že zber podpisov pod petíciu, ktorej preambulu a petit sformuloval
Smer, inak sa na nej nezúčastnil „len organizačne“ spolupracoval
a pomáhal, je lož.
Boj proti korupcii ako hlavný politický vládny program sa vláde vymkýna
z rúk...
Priebeh piatkového protestu: ĽSNS vyzýva na násilie, Mazurek
vyliezol aj na stavebné lešenie, Smer a Hlas protesty podporujú účasťou aj
tlačovkami, Danka mrzí, že nemohol protestujúcich priviesť na balkón národnej
rady, ako do Kapitolu... (podobnosť s Trumpom náhodná...).
Za daného stavu vecí a správania sa „protestantov“ policajný zbor zlyhal
(plus zranenie policajtky). Pozor! Koncovou pravdou je, že kauzálnou príčinou
protestov je zdroj a páchateľ zlyhania, teda vláda!!!
Zároveň mám za neobvykle pozoruhodný aktivizmus Fica vo veciach „nezákonnosti
väzby“ obvinení a žalôb proti osobám: Kováčik a spol. či odvolanie
šéfky vyšetrovateľského tímu inšpekcie Santusovej...
Domnienka a hypotéza: Akoby si ich zaväzoval pre účel svojej beztrestnosti
(na margo „ne-zásahu“: následné úteky hľadaných osôb zločincov a svedkov,
jedna zadržaná osoba: „Bol som vo výpovedi ovplyvňovaný, dozviete sa...“)
Potrebovali uvoľniť Kováčikovo miesto pre Lipšica? A ešte mu urobili zákon
lex Lipšic? Ďalej nekomentujem, čakám na ďalší vývoj vecí...
Znova späť k významu, zmyslu a sile verejných protestov: Perex
(úvod) článku.
Odkaz na Čl. 32 Ústavy občiansky odpor neznamená násilie, ale pokojný koordinovaný nenásilný gándhíovský postup. Jednou z možností je generálny štrajk.
Od tohto typu protestov sa dištancujem.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Pripomína mi agoru: Verejné diskusné parlamentné zhromaždenie ľudu.
Radosť zúčastniť sa...
Komentáre
Zverejnenie komentára