Ústava SR je aj nie je legitímna
Ak ktorákoľvek
parlamentná strana v prieskumoch vo volebnom období klesne pod hranicu 5
percent, nemá čo hľadať v parlamente. Za ľudí je už dlhšiu dobu mimoparlamentná
strana (2,8 percenta). Takou je aj ĽSNS (3,8 percenta). Po parlamentných voľbách 2020 sú v Národnej Rade dva politické
subjekty, z ktorých Za ľudí nemá čo hľadať vo vládnej koalícii
a s ĽSNS nemajú čo hľadať v zákonodarnom zbore.
Ak ktorákoľvek koaličná vládna strana klesne pod hranicu 5 percent, výsledok
prieskumu zakladá dôvod pre predčasné voľby, dôvod: Za ľudí ani ĽSNS nereprezentujú vôľu väčšinového voličstva.
Volebné obdobie je technikália údajne na ochranu demokracie. Kecy! Tvrdenie, že
ide o základné ľudské právo je LOŽ! To je akcesorické právo odvodené od základného
pasívneho volebného práva (byť volený a zvolený). Poslanecký mandát je voličstvom prepožičaný na dobu štyroch rokov. Malo by ho byť možné odobrať ako vodičák (nie je základné právo).
Čl. 2 (1) Štátna moc pochádza od občanov, ktorí ju
vykonávajú prostredníctvom svojich volených zástupcov alebo priamo.
Vôľa ľudu je nedemokraticky obmedzená volebným obdobím. Argument: Politická stabilita. Dôsledok: Slovensko je v sústavných ekonomicko-sociálnych sračkách, procese prehlbovania rozkladu a inštitucionálnej deštrukcie demokratického právneho štátu. Slovenko už nie je štandardnou parlamentnou demokraciou, bezprecedentná samoúčelná štvorkoalícia likviduje aj pojem vládna a parlamentná opozícia. Slovensko vstupuje do Chaosa.
Ústava musí poznať inštitút skrátenia volebného obdobia, dôvod:
Ústava musí poznať inštitút skrátenia volebného obdobia, dôvod:
1. Strata legitimity časti zvolených poslancov viazaných na parlamentný politický subjekt
pod hranicou zvoliteľnosti;
2. Ľudia musia mať právo nezostať v nevoľníckych sračkách s fatálnymi
následkami.
Ústava by mala poznať inštitút straty volebného mandátu zvolených poslancov ak
výsledky prieskumov vykazujú pozíciu zvolených zástupcov ľudu pod hranicou
zvoliteľnosti.
Legitímne zvolená strana Za ľudí stratila svoju legitimitu v rámci vládnej
štvorkoalície. ĽSNS stratila legitimitu byť opozičnou parlamentnou stranou. Oba
politické subjekty stratili legitimitu byť parlamentnými stranami.
Volebné o prieskumy politických strán a hnutí sú v danom čase
volebného obdobia orientačným „referendom“.
Problém legitimity slovenskej Ústavy: Nebola schválená ľudovým referendom. Obsahuje „ochranné prvky“ (nepriestrelné
volebné obdobie) o sebe a pre seba, dnes nezlučiteľné s reálnou vôľou
ľudu, mimo vôľu ľudu, v konflikte a rozpore so základným aktívnym volebným
právom.
Problém legitimity vládnej koalície:
Koaličná vláda je vládou len pre seba, za seba a o sebe (nemecký
výraz „an sich“). Vytvorila si vlastný antidemokratický systém vlastnej
kruhovej obrany.
Slovensko potrebuje novú druhú Ústavu.
Na ústavný zákon o skrátení volebného obdobia Heger-Matovičovej vlády
zabudnite. Problém s akútne potrebným referendom nevyriešia ani Ficove dve
otázky prezidentke. Farizeji, pologramotní nedovzdelanci, luhári, referenda boja ako čerta.
Ústava nebola prijatá a schválená ľudovým referendom. Slovensko potrebuje legitímnu ústavu. Aj v kontexte s členstvom v euro-transatlantických štruktúrach. Akútne potrebné je definovať pojem samostatnosť, zvrchovanosť a suverenita Slovenska. Slovensko sa členstvom v EÚ stále viac stáva štát s obmedzenou suverenitou, ako súčasť Spojených štátov európskych. Kladiem otázku zmyslu oslobodenia sa od jarma ZSSR a zmyslu rozpadu Československa. Ak vašu (našu) ústavu ponecháte v rukách vašich volených zástupcov, takou nebude.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Komentáre
Zverejnenie komentára