Smatanove zoznamy a reklama
Verejná databáza
takzvaných samozvanou nikým nevolenou komisiou podobnou európskej komisii
a ňou označených dezinformačných a konšpiračných webov nemá oporu o nič,
tobôž o ústavu a právny poriadok Slovenskej republiky tu. Trojuholník so žmurkajúc im okom v záhlaví
a ľavom hornom rohu znamená, že „Veľký Brat ťa sleduje!“ Toľko po obzretí
sa za 34. výročím Veľkého „nežného“ Novembra 1989.
Svoju existenciu tento web opiera o zákon o spolkoch a združeniach
na báze sorosovskej otvorenej občianskej spoločnosti a údajný
verejno-prospešný záujem tu.
Vytvára verejnú databázu webov takzvanej mediálnej alternatívy, pričom dôvod
svojho vzniku ako údajnej „verejno-prospešnej“ a potrebnej činnosti
uvádza tu.
Táto webová stránka uvádza samú seba takto:
Ochráňte svoju
značku pred spojením so sporným obsahom
Sme verejná databáza
webových stránok s neserióznym, klamlivým, podvodným, konšpiračným alebo
propagandistickým obsahom. Pomôžeme vám zabrániť tomu, aby sa vaša reklama
zobrazovala na weboch, ktoré môžu poškodiť vašu reputáciu.
Po ruskej „ničím a nikým nevyprovokovanej“ invázii na
Ukrajinu bolo v Česku jeho vládou zablokovaných takzvaných osem
„dezinformačných a konšpiračných“ webov; spomedzi slovenských to boli
Hlavné správy. Na krátke obdobie prestala platiť Listina základných práv
a slobôd, ústava a základné právo na informácie v súbehu
s právom na slobodu slova, tlače a slobodu názoru tu a tu.
Dotknuté weby boli napokon odblokované, lebo sa
zistilo, že akt zablokovania nemá oporu v ústave a zákone. Medzi zablokovanými bol aj info web Aeronet, v zoznamoch dezinformačných
a konšpiračných webov, takzvaných „Smatanových zoznamoch“ ktorých zakladateľ
stránky bol Juraj Smatana, Budajov štátny tajomník ministerstva životného
prostredia pričom Ján Budaj boli s Kňažkom a utečencom zo Slovenska
Fedorom Gálom (demokratizátor väzenstva
a odvolávač riaditeľov socialistických inštitúcií) hlavnými tribúnmi,
dramaturgmi a moderátormi verejných zhromaždení od 16. novembra a po
dobu „nežnej“ revolúcie, ktorá bola v skutočnosti riadenou
a koordinovanou ŠTB v spolupráci s KGB a zahraničnými
agentúrami USA riadeným štátnym oranžovým prevratom „reformných“ komunistov
proti komunistom tu.
Odkaz rozkliknite a dozviete sa, ako to bolo
aj so študentom Šmídom... k tomu pridávam odkaz tu.
Z hľadiska procesov riadenia mediálnej
komunikácie ide ale o zásadný posun a zmenu. Hoci v správe sa píše o
dezinformáciách, samotné označenie médií alternatívy už nálepku
"dezinformačnú" nemá. A to je signál, že tieto nálepky jednoducho
prestávajú fungovať. Len bude zaujímavé si počkať, kedy im konečne dôjde, že
ľudia nečítajú médiá alternatívy podľa nálepiek, ale podľa obsahu, ktorý tam
nájdu. A ak veľké médiá ľuďom pripomínajú skôr sračkomety než seriózne servery,
tak nejaké nálepky odchod čitateľov a divákov od mainstreamu k alternatíve
(kvázi-médiám) naozaj nespomalia.
Môžeme hovoriť a písať
čo chceme? Ako vždy
povrchne a nedostatočne pripravený Karol Sivák v Pozrime sa na to tu. Otázka na TA3 a Radu pre mediálne služby: Čo vôbec ešte hľadá to živé stelesnené post novembrové zlo a nenávisť Matovič v Královej Téme? Kto bol jeho oponent? Detto - druhá časť Témy s Michelkom?
Ľudsko-právne aspekty inštitútu reklama (odkaz na zobrazovanie reklám na
stránkach dotknutých webov v Smatanových zoznamoch vyššie): Reklama nie je
základné právo. Platíme za program a obsahy, nie reklamu. Ktorékoľvek
médium, počnúc „verejnoprávnou“ RTVS a všetkými ostatnými má de facto
povinnosť vyžiadať si súhlas na zverejňovanie reklám. RTVS b ich nemala
obsahovať zo zákona o RTVS!
Reklama je akcesorické (doplnkové) právo
k základnému právu mať, vlastniť slobodne podnikať a nakladať so
svojím majetkom a kapitálom, pričom toto právo má cezhraničný rozmer.
Slovenská republika je ústavou časť hosporárstvo v Čl. 55 definovaná ako (1) Hospodárstvo Slovenskej republiky sa zakladá
sociálne a ekologicky orientovanej trhovej ekonomike. (2) Slovenská republika chráni a podporuje hospodársku súťaž.
Podrobnosti ustanoví zákon.
Poznámka k ústavným bludom v odseku 1: Ekonomika sama osebe nepozná
sociálny a ekologický aspekt. Len čísla: zisk alebo stratu. Chráni a podporuje znamená, že hospodárku
súťaž si nevynucuje násilím, zákonom prikázaným povinným príjmom reklamy. Poznámka: Necháva si vynucovať. Nechráni ľudské slobody a práva. Vo veci
reklamného násilia je nečinná.
Za daných okolností máte dve možnosti: Reklamu v médiách strpieť a nechať
na sebe páchať ľudsko-právne násilie alebo tie médiá prestať sledovať. Tretie riešenie v možnosti je trebárs samostatný televízny kanál výlučne len
s reklamou. Nikoho nemusí zaujímať, že reklama je jedným zo zdrojov príjmu beztak spoplatnených
alebo zahraničím dotovaných a sponzorovaných médií...
Počnúc „verejno-právnou“ RTVS, ktorá takou nie je, a s odkazom na www.konspiratori.sk po nej neštátne televízie a printové
či webové médiá typu Denník N, SME, Kuciakove Aktuality... do verejného
mediálneho priestoru kladiem aj otázku práva na ich spoplatnenie
a označovanie časti ich obsahu ako „exkluzívny“ spoplatnený obsah.
Vydávajú za výlučne dôveryhodné a overené informačné zdroje, ktorými nie
sú (!), a z tohto okruhu je komisionálne,
v opore o nič (!) mienim odkaz na ústavu (neexistuje!) a zákon (neexistuje!)
čo mám za chucpe (židovský výraz pre nosatú bezočivosť!) na trvalej báze
vylučovaná takzvaná pribúdajúca mediálna „alternatíva“. Ani parlamentné výbory a ich komisie, nemajú s ich výstupmi silu
ústavného či zákona, sú len iniciátori legislatívnych procesov...
Odkaz na zákon na ochranu spotrebiteľa tu s odkazom na zákon
o reklame tu.
Navrhujem vytvoriť zatiaľ
neexistujúce (chyba!) občianske združenie www.reklamy.sk s cieľom (1) vykonania poriadkov vo veci reklamy vo verejhnom mediálnom
priestore, čo mám za reálnu spoločenskú potrebu osobitnej dôležitosti
a spoločenského významu: Boj proti dehumanizácii spoločnosti násilím
vnucovanou obchodnou reklamou! Cieľ 2: Požiadavky na legislatívnu iniciatívu zákonodarného zboru a jeho parlamentného
výboru pre médiá...
Ak si tieto väčšinovo neznáme informácie aktívne neprezdieľate, ostatná ľudsko-právne
a konceptuálne negramotná spoločnosť nedozvie sa, že vo vzťahu
k inštitútu reklamy je masívne klamaná, zavádzaná, manipulovaná, podvádzaná
a znásilňovaná v pekelnom kolotoči mlyna na osi ponuka-dopyt-reklama-nákup-konzum.
Platí pre živé chodiace zombie s telom a dušou, bez ducha. Ale to nie sú
ľudské bytosti. O tento štatút nás pripravuje Európska únia s jej
európskymi hovnotami.
Treba otvoriť zákon o občianskych združeniach, vykonať ich analýzu na báze
spoločenskej potrebnosti a spoločenskej škodlivosti a zoznamy
„neziskoviek“ uviesť do súladu s národno-štátnym vnútorným
a zahraničným záujmom Slovenska.
Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan
Komentáre
Zverejnenie komentára