Skrátené legislatívne konanie

Pri nesplnení podmienok na skrátené legislatívne konanie (SLK) k návrhu zákona by väčší časový priestor na oponentúru mala vytvoriť hlava štátu cez vetovanie zákona. Pre TASR to uviedol ústavný právnik z Právnickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave Vincent Bujňák.

Ústava v systéme OČTK (prokuratúra justícia) nič také ako Úrad špeciálnej prokuratúry, Špecializovaný trestný súd nepozná... ani zákon o ochrane oznamovateľov... takže ústavný súd nemá o čom. Vládna parlamentná väčšina prelomí prezidentkino právo veta. To je celé. Predikujem nepreskúmateľnosť prípadného návrhu 30 poslancov alebo podnetu prezidentky na ústavný súd vo veci tuVincent Bujňák len vysvetlil všeobecnosti, týkajúce sa procesov skráteného legislatíveho konania.
Úrad špeciálnej prokuratúry môže byť posúdený ako proti generálnej prokuratúre nesystémový. Za seba mám za to, že úrad vzniknúť nemal, špecializácii sa mal venovať alebo osobitný odbor alebo oddelenie trestného odboru.
Odporúčam systémovú odbornú debatu na osi generálna prokuratúra-štátne zastupiteľstvo, v ktorej študenti práva ani „ulica“ riadená opozíciou, podporou prezidentky spoza záclony prezidentského paláca, a ich oranžovými „roztlieskavačmi“  nemajú čo hľadať! Úsmevný podľa mňa smiešno-smutný fejk:

Je tu legitímna otázka prezidentke, čo robila v dobe legislatívnej smršte Matovičovej vlády proti ľudským právam a slobodám, v dobe kovidovej?
Návrh na zrušenie úradu vláda schválila 6.12. a navrhla jeho prerokovanie v skrátenom legislatívnom konaní. Vo veci novely zákona o oznamovateľoch whistlebloweroch tiež niet o čom. Policajný zbor tam nemá čo hľadať. Vo veci zmien trestných sadzieb: Sankcie za ekonomické trestné činy nesmú byť vyššie ako za skutky proti zdraviu a životu!
O týchto troch eventoch prebieha riadna "ostrá" parlamentná debata čítaním telefónnych zoznamov. Očakávam zmeny parlamentného rokovacieho poriadku a pravidiel pre obštrukcie osebe (an sich) vo vzťahu k účelu a miere vecí. Správanie opozície je neakceptovateľné, zdržiava prijímanie zákonov a znižuje váhu a autoritu parlamentu. Vítam etický kódex nami volených našich zástupcov ako prílohu k rokovaciemu poriadku.
Zároveň prebieha kvíz, koľko ktoré naše zastupiteľské parlamentné persóny predložili návrhov na zákony. Už sa v nich a vzájomne prepojených a previazaných ani prasa nevyzná. Čím viac zákonov, tým horšie spravovaná spoločnosť. Navrhujem všetko počnúc ústavou odkliknúť do koša. Nová ústava: Desatoro a k nemu desať zákonov.

Pekne pozdravujem.
Juraj Režo alias notorickyobcan



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Dies Irae vraj môže nastať medzi 12. a 24. júnom

Stopa výpovedí zadržaných vedie na Ukrajinu a do USA

Predvolebné prieskumy prezidentských kandidátov